Toyota Corolla bakal terima varian PHEV dengan teknologi BYD untuk jarak gerak hingga 2,100 km


Toyota Corolla bakal terima varian PHEV dengan teknologi BYD untuk jarak gerak hingga 2,100 km

Toyota Corolla generasi akan datang yang dikatakan akan diperkenalkan pada tahun 2026, bakal menerima teknologi plug-in hybrid dari pengeluar kereta China, BYD, menurut laporan Best Car Web. Dengan teknologi ini, ia dikatakan mampu memberikan jarak gerak sehingga 2,100 km.

Varian PHEV ini juga akan dipadankan dengan unit baharu enjin petrol 1.5 liter, di mana Toyota menyasarkan untuk mencapai kecekapan terma sekurang-kurangnya 46.06%, meningkat daripada enjin Dynamic Force semasa pengeluar Jepun yang mencapai kecekapan terma 41% pada tahap tertinggi, menurut penerbitan Jepun terbabit.

Enjin petrol baharu tersebut akan menggantikan unit terdahulu 1.5 liter dan akan menawarkan naturally aspirated dan pengecas turbo. Walau bagaimana pun spesifikasi sebenar masih belum didedahkan secara rasmi, namun Best Car Web menjangkakan enjin baharu ini bakal menghasilkan sekitar 130 PS dan 147 Nm dalam naturally aspirated, dengan kuasa 100 PS dan 127 Nm untuk hibrid dan sekitar 180 PS dan 225 Nm dalam bentuk pengecas turbo.

Toyota Corolla bakal terima varian PHEV dengan teknologi BYD untuk jarak gerak hingga 2,100 km

Penerbitan Jepun ini juga menyarankan unit enjin akan datang 1.5 liter pengecas turbo juga boleh diberikan untuk kategori enjin 2.5 liter, dan ia merujuk kepada model GA-K dari Toyota seperti RAV4, Vellfire/Alphard MPVs, dan Crown.

Ia dikatakan akan dipadankan dengan teknologi plug-in hybrid dari BYD, dan penerbitan itu mendakwa Toyota menyasarkan gabungan jarak pemanduan yang sama sehingga 2,100 km untuk versi PHEV model akan datang, seperti yang diperoleh BYD Qin L DM-i dan Seal 06 DM-i.

Buat masa ini, versi plug-in hybrid bagi Prius generasi kelima diberikan pek bateri 13.6 kWh, yang membolehkan PHEV berkenaan mencapai jarak gerak hingga 105 km.

Imej render digital Corolla generasi akan datang yang digambarkan oleh penerbutan terbabit, mungkin klihatan seperti model baharu yang bakal diperkenalkan, dan Touring (station wagon) yang dipamerkan nampaknya menampilkan garisan bonet yang lebih rendah, dan condong hungga ke tiang-A kereta ini, sama seperti Prius generasi kelima yang membuat penampilan sulungnya pada November 2022.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.





Source link

Content Disclaimer and Copyright Notice
Content Disclaimer

The content provided on this website is sourced from various RSS feeds and other publicly available sources. We strive to ensure the accuracy and reliability of the information, and we always provide source links to the original content. However, we are not responsible for the content’s accuracy or any changes made to the original sources after the information is aggregated on our site.

Fair Use and Copyright Notice

This website may contain copyrighted material, the use of which has not always been specifically authorized by the copyright owner. We believe this constitutes a “fair use” of any such copyrighted material as provided for in section 107 of the US Copyright Law.

In accordance with Title 17 U.S.C. Section 107, the material on this site is distributed without profit to those who have expressed a prior interest in receiving the included information for research and educational purposes. If you wish to use copyrighted material from this site for purposes of your own that go beyond fair use, you must obtain permission from the copyright owner.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *